De Christmasworld trends 2020/2021 van Messe Frankfurt

Gezelligheid, nabijheid, een gevoel van verbondenheid, iets gemeen hebben, iets delen; familiezaken is het leidende thema voor de Christmasworld-trends in 2020/21, geïdentificeerd en opgevoerd door de trendexperts van Stilbüro bora.herke.palmisano. Hoe kunnen retailers hun klanten imponeren als emoties, de ervaring en het gemak de belangrijkste vereisten zijn bij het winkelen? Allereerst, met nieuwe producten en displays die de huidige tijdsgeest weerspiegelen. Het motto voor de Christmasworld trends in 2020/2021 is ‘family matters’. 

In een wereld die steeds complexer wordt zijn familie, community en echte menselijke interactie de dingen die er toe doen. Samen genieten, vieren, en mooie momenten delen worden belangrijker dan ooit als tegenhanger van de digitale wereld. Ze vinden hun expressie in drie stijlen en kleurenschema’s: ‘green ritual’, ‘silken party’ en ‘happy get-together’. Voor de internationale decoratieve handel bieden ze talloze ontwerpmogelijkheden om nieuwe productreeksen samen te stellen die de klanten het hele jaar door opnieuw zullen verrassen.

De samengestelde trendshow wordt ontwikkeld en geïmplementeerd door Stilbüro bora.herke.palmisano bij Christmasworld, de leidende internationale vakbeurs voor feestelijke en seizoensgebonden decoraties, die plaats zal nemen in Frankfurt am Main van 24 tot 28 januari. De beurs zal bezoekers inspireren met een interessante selectie exposantenproducten en de nodige trendkennis, door middel van lezingen en rondleidingen door de verschillende weergegeven stijlwerelden.

Op dit moment groeit een verantwoordelijk ‘wij’-gevoel en de wens naar een voorzichtiger en milieubewustere manier van leven. “Dit manifesteert zich in de manier waarop we onze festiviteiten organiseren: als feestelijke bijeenkomsten waar collectief welzijn de eerste prioriteit is. Of het nu een persoonlijke of seizoensgebonden gelegenheid is, we organiseren onze tijd samen met veel liefde en inspanning om het een vreugdevolle en plezierige tijd te maken. Door dit te doen, creëren we waardevolle momenten, die onze interpersoonlijke relaties versterken”, zegt ontwerper Annetta Palmisano.

De Christmasworld trends zijn de belangrijkste bron van inspiratie en bestelhulp voor retailers, als het gaat om de allerbelangrijkste vraag: welke kleuren, materialen en ontwerpen komen, blijven of gaan? Wat deze keer nieuw is, is dat de trends op een meer opvallende en gebruikersvriendelijke manier aan retailers worden gepresenteerd. ‘’We zullen drie stijl-werelden presenteren en we zullen allemaal op twee manier interpreteren.

Green ritual – Geïnspireerd op natuurlijke vegetatie

Een simpel, bijna minimalistisch design behandelt het thema van bewust opgeven als reactie op een lang bestaan van verspilling.

Green ritual presenteert de rustige kleuren van natuurlijke vegetatie in twee duidelijke verschillende vormen. In de ene helft van het scherm domineren lichte en ingetogen tinten en de andere helft domineert een mysterieuze en vegetatieve donkere kleurenwereld, met diepe tinten van rode en donkere bladeren, die herfstveranderingen brengen.

Silken party – geïnspireerd door de meest innovatieve modecreaties en gemaakt met precisielasertechnologie

Aan de ene kant heb je de delicate pastelkleuren, zachte romige tinten en frisse, vrouwelijke sorbet kleuring. De tweede variant vertoont elegante en glanzende functies, met warme en delicate tinten. De materialen en verfraaiingen zijn delicaat en vrouwelijk.

Happy get-together – Geïnspireerd op de nieuwe urban manier van leven, met focus op recycling

Deze karakteristieke urban stijl draait om het leefbaarder maken van metropolen, door samen te komen.

Frisse, smakelijke en melkachtige tinten herinneren ons aan versgeperste citroenen, limoenen en muntlimonade, evenals graan en stro. Het warme kleurenspectrum wordt gedomineerd door een levendige oranje kleur en meer gedempte gerecyclede kleuren, zoals flessengroen.

Meer informatie

christmasworld.messefrankfurt.com

 

Gepubliceerd op: 12-11-2019

Reacties

Comments