Colmar opent concept stores

Colmar, het familiebedrijf uit Monza (Italië), sluit het jaar af met de opening van twee flagship stores in het buitenland: de Oostenrijkse Alpen en het hart van Londen.

Colmar heeft op dit moment vijftien flagship stores en voegt hier twee belangrijke verkooppunten aan toe. De eerste in Kitzbühel, het prachtige dorp in de Oostenrijkse Alpen en de thuisbasis van een van de meest iconische en historische wedstrijden van de wereldbeker in alpineskiën. En de tweede in het centrum van Londen, tussen Piccadilly en Regent Street, net buiten de standaard toeristische routes, maar toch in het hart van de wereldstad.

Na flagship stores in voornamelijk de Alpen, wordt het portfolio in Annecy, Lille, Lyon, Megève en Chamonix nu aangevuld met een grote stad als Londen, naast de winkel in Milaan.
De twee openingen wijden ook de nieuwe concept store in, ontworpen door het Londonse bureau Method. Het concept, genaamd Apex – afgeleid van het Latijnse apice – is een woord dat in de taal van Colmar in de eerste plaats betrekking heeft op de piek van de bergtop, maar ook staat voor de rijke historie en roots van het merk. Verder slaat het concept ook op stijl, technologie en innovatie – belangrijke thema’s voor Colmar.

The Home of Colmar is een samenvatting van de vier pijlers van het bedrijfs-DNA, gekenmerkt door een eigentijdse lay-out, modern ontwerp en een sterke verbondenheid met de natuur. “Ons project in de detailhandel kijkt altijd stroomopwaarts en stroomafwaarts, net zoals tijdens het skiën. In de Alpen en de bergen liggen onze wortels, hier komen wij vandaan en willen wij blijven. De grote steden zijn ons heden en onze toekomst. Onze klanten zijn tegelijkertijd sportliefhebbers en kosmopolieten. We willen deze tweezijdigheid zowel in onze winkels als in onze collecties terugzien.”, aldus Mario Colombo, directeur van Colmar.

Meer informatie

www.colmar.it 

 

Gepubliceerd op: 10-12-2018

Reacties

Comments