Gelezen in Trendline: Interview met Robert Meijer over Banded Amsterdam

In november 2018 zette het artistieke ‘Banded Amsterdam’ voet op de Nederlandse markt. Nu een paar maanden verder heeft het Berlijnse merk al ruim twintig verkooppunten in Nederland. het product is het resultaat van een samenwerking tussen industrieel designer Ashley Hibbs en Heike Gebel, die in 2017 ‘Banded Berlin’ introduceerden; stainless steel horlogebanden met prachtige coatingen. Robert Meijer, de vroegere CEO van Van Gils, is sinds september 2018 het commerciële gezicht van het merk. Samen met het ontwerpduo is hij klaar om Banded aan de rest van de wereld voor te stellen. Hoe? Trendline sprak met Robert Meijer.

“In het begin adviseerde ik de ontwerpers Ashley en Heike om letterlijk verschillende artistieke plekken in de wereld te bezoeken, met als doel om Banded uit te proberen en zoveel mogelijk reacties uit de markt te krijgen. En dat deden ze. De banden zijn hun passie en ze zijn er dag en nacht mee bezig. Ashley en Heike bezochten kunstmarkten op plekken zoals Los Angeles, Palm Springs, Perth in Australië, Israël en Ibiza – Zo komt elk land overigens aan z’n eigen Banded naam –. Het product werd heel goed ontvangen en ik heb afgelopen zomer meegeholpen op Ibiza. Daar werd ik heel enthousiast van en met z’n drieën besloten we om door te gaan en van Banded een begrip te maken”.

Meer weten?

Lees de rest van het interview in de nieuwste Trendline hieronder of kom langs bij stand C056 van Banded Amsterdam op Spotlight!

https://www.gforce.online/

Gepubliceerd op: 08-03-2019

Reacties

Comments