Gelezen in Trendline Magazine: Tendence 2018, wat kunnen we verwachten?

Ga deze zomer het gesprek aan met bloggers en influencers; maak contacten en wissel ideeën uit over de laatste trends of ontdek de nieuwste producten op het gebied van giving en living. Tendence is het inkoopwalhalla waar dit allemaal gaat gebeuren. Zet de beurs van 29 juni tot en met 3 juli dus alvast in de agenda! Trendline blikt vooruit op de aankomende editie.

Net als vorig jaar ligt de focus van Tendence niet alleen op het herfst- en winterseizoen, maar geeft de beurs ook een preview op het voorjaar en de zomer van 2019. Door deze toevoeging richt Tendence zich op twee soorten doelgroepen: de grote ketens die alvast inkopen kunnen doen voor het nieuwe seizoen en ook de retailers die kunnen inkopen voor het najaar en kerst.

De beurs speelt ook in op dé marketingtool van het moment: Influencer-marketing; een ontwikkeling die steeds meer gezien wordt als de toekomst van veel bedrijven. Met het ‘BlogUps’-platform in hal 11.0 neemt Tendence een leidende rol om bloggers en influencers in contact te brengen met de retailer.

Conceptstore

In 2017 speelde het begrip ‘conceptstore’ een belangrijke rol. Dit jaar gaat Tendence nog een stapje verder om de retailer hierin tegemoet te komen. Hoe kun je het conceptstoreprincipe als retailer in de winkel toepassen, waar moet je op letten met inrichten en welke trends kunnen we verwachten?

Een ander belangrijk element van Tendence is Outdoor Living. Tijdens deze editie zal de area groter zijn dan in 2017 met meer exposanten. Wil je meer kassa-aankopen? Ook hierop speelt de beurs in. Negen gerenommeerde merken laten in hal 11 manieren zien hoe het design van een kassa meer aandacht trekt en de interesse tot aankoopintenties kan veranderen. Zoals de bezoeker gewend is, is de Tendence Academy met haar interessante lezingen wederom een inspiratiebron voor de detailhandel. Ook een bezoekje aan de behendige en innovatieve jonge designers is de moeite waard.

Tendence.Impulse

Na de succesvolle lancering in 2017 zal het Tendence Impulse-gebied in hal 11.0, met name de thema’s dining en decoratie, nog uitgebreider zijn. Het grote voordeel is dat al deze informatie digitaal beschikbaar is. Zo kunnen retailers die nog op zoek zijn naar kerstinspiratie op de Tendence Impulse-website inspiratie opdoen en een digitale evenementenplanner voor hun in-shop-activiteiten krijgen.

Kortom, Tendence biedt een veelzijdig programma dat je niet mag missen!

Meer informatie

www.tendence.messefrankfurt.com

Gepubliceerd op: 21-06-2018

Reacties

Comments