Hutspot opent nieuwste winkel in Magna Plaza Amsterdam

Lifestyle-merk Hutspot opent een nieuwe vestiging in het voormalige hoofdpostkantoor Magna Plaza in Amsterdam. Midden juni opent de winkel haar deuren op de onderste verdieping van het pand.

De store  

De nieuwste Hutspot winkelruimte met een oppervlakte van 700 vierkante meter is de inmiddels zesde winkel van de Hutspot familie. Meer dan 100 kleding- en lifestylemerken zoals Samsøe & Samsøe, Filippa K, Ivy & Oak, Suit, Komono, Ferm living en House Doctor zijn ook verkrijgbaar in de nieuwe winkel. Naast het aanbod van vele bekende merken, biedt Hutspot ook in de Magna Plaza store haar eigen kleding- en interieur-collecties aan. Waaronder de eigen mannen- en vrouwen kledinglijn met alle essentiële basics en eigen interieur samenwerkingen zoals de iconische Stigerwood vis-collectie van kunstenaar Martijn Smulder. Zo zijn ook de hutspot stores een platform voor jonge designers.

In het door Hutspot eigen ontwikkelde ontwerp van de nieuwe winkel komen veel organische vormen terug, wordt gewerkt met veel kleur en wisselen hout en staal elkaar in het unieke design af. De winkelinrichting is grotendeels modulair waardoor er veel afgewisseld kan worden met verschillende indelingen van de winkel.

Art walls   

Ook bij de nieuwste store in Amsterdam vinden de initiatiefnemers van Hutspot het belangrijk dat jonge lokale designers met hun creativiteit kunnen bijdragen aan de esthetiek en sfeer van de winkel. Voor de aankomende nieuwe store in Amsterdam zal illustrator Sandy van Helden een twaalf meter lange wand versieren met haar tekenkunst. De Hutspot ruimte zal ook beschikken over drie art walls, roulerende expositie-plekken om het werk van jonge kunstenaars tentoon te kunnen stellen.

De kracht van offline  

Naast een derde locatie in Amsterdam staan ook de openingen van een winkel in Breda en een winkel op een locatie die later dit jaar bekend gemaakt zal worden op de planning. Aan de Bredase Houtmarkt miste nog een dergelijk concept vinden de drie bedenkers. “Door ons offline retail-aanbod uit te breiden en de winkels meer door het land te spreiden wordt het Hutspot-concept versterkt. Zo maak je van het merk een beleving. Met Hutspot tonen we al enkele jaren aan dat de offline-retail allesbehalve een “uitstervend ras” is. Wij merken juist door een offline ervaring te bieden van de merken in onze stores en van onze eigen Hutspot-lijnen dat de consument een sterkere affiniteit opbouwt met het Hutspot-merk.” Aldus Pieter Jongens, één van de Hutspot initiatiefnemers.

Meer informatie

https://hutspot.com/

Gepubliceerd op: 11-06-2019

Reacties

Comments