IJzersterke nieuwe branding voor Melano

In 2004 is Melano opgericht vanuit het idee dat vrouwen zich moeten kunnen onderscheiden met hun sieraden dankzij de eigenheid ervan. Melano sieraden kunnen dankzij hun verwisselbare elementen oneindig gecombineerd worden op smaak van elke vrouw. Zo willen zij vrouwen inspireren om zichzelf elke dag te laten zien zoals ze zijn. Met de nieuwe branding anno 2017 zetten zij deze oorspronkelijke visie kracht bij. 

Melano kende een exponentiële groei. Met meer dan 2000 winkelpunten wereldwijd is Melano ondertussen al actief in meer dan tien landen. In de loop van de tijd werden er tal van nieuwe collecties toegevoegd aan het assortiment.

Van product naar beleving

De voorbije jaren heeft Melano kunnen teren op het succes van haar collecties. In de kern is Melano veel meer dan product alleen. Melano heeft een authentiek verhaal dat anno 2017 nog steeds zeer relevant is.

Melano inspireert vrouwen om zichzelf elke dag te laten zien zoals ze zijn. Melano is onderdeel van haar leven. Melano versterkt haar identiteit. Zij is Melano.

Door de veelzijdigheid van Melano is er voor elke vrouw een moment van herkenning. Herkenning wordt niet altijd bereikt via het perfecte plaatje; het kan ook gaan over grappige situaties, contrasten in persoonlijkheid, onverwachte hobby’s, etc. De Melano vrouw is zichzelf en kan haar omgeving verrassen met een eigenzinnige actie.

Wie is de Melano vrouw?

De Melano vrouw is veelzijdig en durft zichzelf te laten zien. Ze valt altijd op. Ze straalt. Misschien niet op het eerste zicht, maar als je op haar inzoomt weet ze je te boeien met haar ‘verhaal’. De sieraden van Melano ondersteunen haar bij haar ‘verhaal’. Ze past haar sieraden op elk gewenst moment aan aan haar outfit of (be)stemming. Haar smaak. Haar stijl.

Kernwaarden van Melano: fun, individueel en kleurrijk

Fun
Melano is speels door de oneindige combinatiemogelijkheden. Zij willen de Melano vrouw uitdagen om eens voor iets anders te gaan, iets wat ze eigenlijk altijd al wilde. Met een knipoog willen ze haar doen inzien om zichzelf niet te serieus te nemen. Dit maakt haar veel toegankelijker.

Individueel
Iedere vrouw is uniek. Melano weet dit als geen ander. De sieraden van Melano versterken haar stijl, uitstraling en verhaal. Maar ze nemen het niet van haar over.  Het draait om haar en om wie zij is. Met Melano kan ze haar sieraad helemaal aanpassen op wie zij is en/ of wat ze op dat moment wil uitstralen.

Kleurrijk
Melano is letterlijk kleurrijk, niet alleen in de diverse verwisselbare steentjes, maar ook in de uitingen. Ze gebruiken veel kleuren en durven te laten zien wie ze zijn. Ze moedigen de vrouw ook aan om dit te doen. Melano wil vrouwen inspireren om buiten haar veilige zone te treden.

Uitingen

De rebranding van Melano zal tot uiting worden gebracht in de ontwikkeling van het logo, de tone of voice, de visuals/ het type fotografie/ de look and feel en de vernieuwde cadeauverpakkingen. In een tweede fase zal Melano ook kijken naar het presentatiemateriaal. De huidige materialen zullen wel alvast aangepast worden met het nieuwe logo.

Al de uitingen zullen de kernwaarden kleurrijk, fun en individueel omvatten. De Melano vrouw staat centraal, zij is veelzijdig (kleurrijk) en weet je te verrassen met haar eigenzinnigheid. Deze eigenzinnigheid brengen ze met een twist (humor) in beeld of woord, zodat het heel toegankelijk wordt voor anderen.

Meer informatie

Meer informatie vind je op de (vernieuwde) website: www.melano-jewelry.com

Reacties

Comments