“Kerstbomen met hoeden en rode theaterstoelen”

‘Theater’ is in 2018 het thema van de grote kerstshow van GroenRijk Zevenaar. Een wereld waarin creativiteit in al haar glorie voorop staat. Kerstbomen over de top versierd met glitter en glans, hoeden en maskers. Andere weer ingetogen met zachte en klassieke tinten. In de wereld van theater is alles mogelijk. Het tuincentrum in het Gelderse Zevenaar laat zich voor haar shows onder andere inspireren door ideeën van haar medewerkers, Kaemingk en Christmasworld. Trendline krijgt een kijkje achter de schermen van de jonge ondernemer Sjanne Schouls (30).

Leuk jullie kersthow! Kun je er wat over vertellen?
“Met onze kersthows willen we onze bezoekers steeds weer verrassen. Het thema ‘theater’ van dit jaar, is bedoeld om mensen even te laten ontsnappen uit de sleur van het dagelijkse leven. Ze trakteren op iets bijzonders en tegelijkertijd laten ontspannen. In de show laten we acht kamers zien in verschillende stijlen en kleuren. Van het klassieke kerst, landelijk tot over de top. Het theatergevoel benadrukken we met de bijpassende rode theaterstoelen en natuurlijk een podium. Daarnaast hadden we geheel in stijl twee keer een speciale bezoekersdag waarbij een theatergroep aanwezig was”.

Een theatergroep?
“Om onze bezoekers nog meer beleving te geven en de kerstshow nog meer tot leven te laten komen, hadden we op 2 november de officiële opening van de kerstafdeling met theatergroep IJsbloemen. De groep was verkleed in kekke theaterkleding en ze namen bezoekers mee in hun extravagante wereld. Er was spel, mensen konden selfies maken met de acteurs, genieten van popcorn en andere lekkernijen en een heerlijk drankje. Ook kinderen waren uiteraard welkom. Voor hen was er een speciale kinderinspiratiekamer ingericht”.

Dat klinkt als een groot feest! Waar halen jullie alle inspiratie vandaan?
“Beurzen, bladen, social media en we bekijken ook andere winkels. Het is eigenlijk altijd een combinatie van de ogen openhouden en opschrijven wat onze ideeën zijn. Onze medewerkers krijgen ook altijd de mogelijkheid om Christmasworld in Frankfurt te bezoeken. Naast hun showroom in Aalten, halen we ook inspiratie van Kaemingk op de beurs. Ze hebben een hele grote kerstshow en je kunt er alles vinden. Wat ook handig is, is dat ze aan het eind van hun shows de attributen verkopen. Eigenlijk laten we ons inspireren door alles wat we zien, maar wij willen ook uniek zijn en geven er eigen twist aan”.

Wat is het geheim om een succesvolle kerstshow neer te zetten?
“Het is elke keer de kunst om de balans te vinden. Je kunt steeds weer iets groots ervan maken, maar uiteindelijk ben je een winkel en moet je ook commercieel zijn. We proberen met verschillende stijlen een assortiment samen te stellen waarin bezoekers zich kunnen vinden. Ze hoeven niet alles leuk te vinden, maar wel een groot deel. Daarnaast is het van belang dat je bezoekers net dat beetje extra geeft. Bijvoorbeeld het meelopen naar een schap als iemand iets niet kan vinden of advies geven over het versieren van een boom. Verder hebben we naast de live kerstshows een kerstmarkt voor nog meer kerstinspiratie”.

Tot slot, wat betekent kerst voor jullie als winkel?
“Als tuincentrum gaan we altijd mee met de seizoenen en kerst en het voorjaar zijn enorm belangrijk voor ons. Zo is de zaterdag na Sinterklaas is bijvoorbeeld de drukste dag van het najaar”.

Meer informatie:
www.groenrijkzevenaar.nl

 

Hieronder een impressie van GroenRijk Zevenaar

Gepubliceerd op: 12-12-2018

Reacties

Comments