Kijk mee: Christmasworld & Paperworld 2019

Terwijl de kerstman nog aan het bijkomen is van de feestdagen, staat onze branche niet stil. Op 25 januari opende Christmasworld 2019 haar deuren en een dag later ook Paperworld. De beurzen zijn nog volop aan de gang, maar nu al een groot succes met veel bezoekers. Natuurlijk was Trendline ook aanwezig om de nieuwste trends te spotten. We blikken nog even voor u terug, geniet u met ons mee?

Christmasworld

Op Christmasworld was er zoals altijd meer dan genoeg te ontdekken en beleven. Bij binnenkomst werden we begroet door vrolijke deuntjes en fijne geuren. We waanden ons even terug in “the season to be jolly” en dat zette de toon voor een druk, maar ook gezellig beursbezoek. Zo raakten we bij de stand van Duif International aan de praat met Martien Meiland, bekend van het NPO-programma “Ik Vertrek”. De interieur ontwerper was na het programma  een graag geziene gast bij onder meer talkshows. Zoals te zien in onderstaande foto wilde hij uiteraard met Trendline op de foto.

Spectaculair was de stand van Dijk Natural Collections. Met hun kleurrijke droogbloemen en nieuwe, thema-collecties trokken ze veel bekijks. Mensen bleven wat langer zitten door hun authentieke houten koffiehoek met goede cappuccino’s en warme stroopwafels. De stand straalde een rustieke, gezellige sfeer uit.

Dat er naast de geur van lekker eten ook genoeg andere geuren zijn om bezoekers hun neus te laten volgen naar je stand, bewezen de heren van Scentchips. Op Christmasworld lanceerden zij hun nieuwste winkeldisplay. Het mooie ontwerp werd goed ontvangen door een enthousiast publiek.

Ook Kersten B.V. had iets te vieren. Het bedrijf bestaat in 2019 vijftig jaar en pakte groots uit met een prachtige stand. Stijlvolle blauw- en goudtinten kwamen veel terug in de collectie en deze feestelijke, chique uitstraling was treffend voor een bedrijf dat dit jaar haar gouden jubileum viert.

Dat het leven gevierd dient te worden, vindt men ook bij Light & Living. Hun decoratieve verlichting en woonaccessoires waren weer een stralend middelpunt op de beursvloer. De collectie met veel groentinten en invloeden uit het dierenrijk was een echte eyecatcher.

Trends

Zowel Christmasworld als Paperworld hadden een speciale centerpiece opstelling, gecreëerd door Stilbüro Bora.Herke.Palsamino. De focus werd gelegd op de beweging van aankomende trends per vakgebied. Bezoekers kregen een goed idee van de stijl en aanblik over hun mogelijke winkel in de toekomst en wat voor een samenstellingen het goed zullen doen. Op de Facebook-pagina van Trendline kunt u meer foto’s vinden van deze trend-opstellingen.

Paperworld

Op de 26ste opende Paperworld haar deuren. Kleurrijk en veelzijdig waren hier de kernwoorden. Dit was ook terug te vinden op de stand van Kikkerland. Met hun innovatieve producten trokken ze veel bezoekers naar zich toe. Erg interessant waren de Huckleberry producten die het doel hebben om buitenspelen weer populairder te maken onder kinderen. Hiermee kunnen ze met een beetje creativiteit hun buiten speel ervaring leuker maken.

Waar creativiteit ook een voorname rol speelde was bij Rifletto. Hun stand met stijlvolle pop-up kaarten was erg bijzonder. Door middel van goed lichtgebruik wisten ze nog meer sfeer te creëren rondom hun producten.

Een geslaagde beurs

Op moment van schrijven is de beurs nog in volle gang, maar nu al zijn ons veel positieve geluiden ten ore gekomen. Het was even spannend van tevoren, door het toevoegen van de nieuwe hal 12. Deze plek met nieuwere technieken, heeft het concept van de beurs iets aangepast en ervoor gezorgd dat bepaalde standhouders ineens op een andere plek terecht kwamen dan zij gewend waren. Ze leken echter over het algemeen erg tevreden en enige vorm van onwennigheid was al snel verdwenen door de drukte en de vele orders die werden geplaatst. De beurs gaat nog tot 29 januari door en lijkt af te stevenen op een erg positief ontvangen editie.

Meer informatie

www.messefrankfurt.com

Gepubliceerd op: 28-01-2019

Reacties

Comments