Magasin du Nord lanceert etalages met dynamische verlichting van Invisua Lighting

Magasin du Nord heeft gekozen voor een upgrade van de etalages van hun flagshipstore in Kopenhagen. Het warenhuis heeft gekozen voor het innovatieve verlichtingssysteem van Invisua Lighting. Bij de onthulling van hun betoverende kerstetalages werd de nieuwe verlichting geïntroduceerd.

“Onze eerste indruk; geweldig! Het Invisua verlichtingssysteem heeft ons idee achter de kerstetalages echt tot uiting weten te brengen, de verlichting voegt daar zelfs drama aan toe en geeft onze winkel een nieuwe dimensie”, aldus Stella Johnsson, Campaign Creative Manager, Magasin du Nord. Na Selfridges in Londen is Magasin du Nord het tweede warenhuis dat kiest voor de verlichting van Invisua.

Het mooiste ‘Julehus’ van de wereld

Elk jaar is het een uitdaging voor Magasin om het mooiste ‘Julehus’ (kersthuis) van de wereld te bouwen. “Het is de grootste campagne van het jaar en voor ons ook de belangrijkste. Vaste klanten bezoeken het hele jaar door Magasin, maar rond Kerstmis wagen meerdere Denen een kijkje. Ze zijn enthousiast om te zien hoe Magasin eruitziet en om hier hun kerstcadeaus te kopen.” vertelt Stella Johnsson.

Boven het maaiveld uitsteken

Magasin dacht niet meteen aan het werken met verlichting. Toch heeft verlichting in Denemarken een groot voordeel, aangezien het er erg donker is in de herfst, winter en lente. Ben Pashley, Stores Creative Manager bij Magasin du Nord: “Aanvankelijk was het team dat we moesten overtuigen een beetje sceptisch, er was enige aarzeling. Gelukkig zijn we erin geslaagd om hen ervan te overtuigen het eens te proberen. Toen ze de verlichting live zagen, waren ze verbaasd over het effect.”

Nieuwe mogelijkheden om mensen te trekken

De nieuwe dynamische verlichting biedt Magasin du Nord veel nieuwe mogelijkheden. Stella Johnsson: “We vonden het vooral belangrijk dat de etalages ook van een afstand te zien zijn. Er komt veel verkeer langs en voorheen, zonder kleur, was er maar weinig te zien vanaf een afstand. Nu hebben mensen interactie met de etalages. Een ander voordeel is dat we met seizoensgebonden campagnes eenvoudig de kleuren van de muren kunnen veranderen zonder ze te hoeven schilderen.”

Lichtscènes in een app

Het verlichtingssysteem van Invisua stelt Magasin du Nord in staat om staand voor de etalage op een smartphone of tablet eenvoudig de verlichting aan te passen. De bijhorende web-app Create maakt het mogelijk om exact de gewenste wit tint te kiezen, kleur toe te voegen en dynamische lichtscènes te plannen waarmee de etalage tot leven komt. “De etalages zullen absoluut de aandacht trekken van voorbijgangers. Werken met licht op deze manier is iets waar nog niemand aan had gedacht. Mensen zullen verrast zijn”, zegt Stella Johnsson.

Meer informatie

www.invisua.com

Gepubliceerd op: 05-01-2018

Reacties

Comments