Messe Frankfurt inspireert en overtuigt

Wanneer je als organisatie bekend staat om het organiseren van beurzen vol gezelligheid en creativiteit, houd je altijd een oogje open voor de bijzondere plekjes in je omgeving die deze kernwaarden uitstralen. Dat de organisatie van Messe Frankfurt zich dusdanig thuis voelde in de Markthal in Rotterdam, dat ze er hun persconferentie besloten te houden, lijkt achteraf niet meer dan logisch. In een industrieel, maar gezellig restaurant werden we ontvangen. Eerst voor de presentatie en vervolgens om samen de Markthal te ontdekken.

Tijdens de persconferentie van Messe Frankfurt werd niet alleen duidelijk hoeveel zin de organisatie heeft in de aankomende edities van paradepaardjes als Christmasworld, Paperworld en Creativeworld, maar ook dat ze begrepen dat stilstand in deze tijd gelijk staat aan achteruitgang. Vandaar dat de beurzen van Messe Frankfurt zich jaarlijks blijven doorontwikkelen en de nieuwe editie moet altijd voortbouwen op de nieuwe successen van de vorige. Er werd aandacht besteed aan de wereld om ons heen en hoe de veranderingen die daar plaatsvinden als inspiratie dienen voor de ontwikkelingen bij de Messe.

Zo werd benadrukt dat digitalisering al veel slachtoffers heeft gemaakt op retailgebied en dat er nog veel meer dreigen te volgen. De wereld versnel en de mens wordt sterk beïnvloed door trends. Messe Frankfurt houdt een scherp oog op deze ontwikkelingen en gaat tijdens de beurzen dan ook weer allerlei tips met jullie delen om er beter uit te komen! Naast een geweldig inkoopmoment is het dus ook een echt leermoment. Om hier aandacht aan te besteden heeft de organisatie aan elke beurs een eigen Megatrend gekoppeld. Voor Christmasworld: ‘Urbanization’, voor Creativeworld: ‘Individualization’ en voor Paperworld: ‘New Work’. We zijn benieuwd om te zien wat dit gaat betekenen voor de beursvloer en hopen dat jullie ook weer in grote getale komen opdagen.

Na de persconferentie kregen we een uitgebreide rondleiding door de Rotterdamse markthal. Messe wilde blijkbaar niet slechts informatie delen en overtuigen, maar ook inspireren en mensen meenemen langs nieuwe concepten. De gezellige middag werd daarna nog afgesloten met een lunch in het restaurant waar we de dag ook begonnen.

Meer informatie

https://www.messefrankfurt.com/frankfurt/en.html

 

Gepubliceerd op: 29-10-2019

Reacties

Comments