Nieuwe onderdelen op vernieuwd Tendence 2017

Van 24 tot en met 27 juni staat Messe Frankfurt in het teken van Tendence, het internationale orderplatform voor consumentengoederen voor de tweede helft van het jaar. De beurs is een waar walhalla op het gebied van Giving en Living. Van woondecoratie, textiel en alles voor de keuken tot outdoor living, sieraden en (mode)accessoires, het vak event is van alle markten thuis. Bezoekers kunnen dit jaar genieten van een hoop vernieuwingen zoals het concept: ‘twee seizoenen, één dag’ en het onderdeel ‘Impulse by Tendense’, waar het om de beleving van productgroepen gaat.

Vanaf dit jaar ligt de focus van Tendence zich niet alleen op het herfst- en winterseizoen, maar geeft de beurs ook een preview op het voorjaar en de zomer van 2018. Deze toevoeging maakt onderdeel uit van een aantal ingrijpende veranderingen. In overleg met haar exposanten heeft de beursorganisatie besloten om vanaf 2017 het tijdstip van de beurs te vervroegen naar eind juni. Door deze nieuwe datum staat Tendence op polepositie vóór alle andere najaarsbeurzen en wordt het de eerste ‘najaarsbeurs’. Voor inkopers dus een plek bij uitstek om bijtijds te kunnen bestellen. Deze verschuiving geeft ook ruimte aan het revitaliseren van de beurs en biedt de kans op meer diepgang voor de segmenten Living en Giving. Dit geldt ook voor de vernieuwde halindeling.

Trendline-Tendence-04-2017-4

Hippe manden van Artex D&T

Nieuwe onderdelen

De nieuwe opzet brengt ook meer productgroepen en toevoegingen rondom inrichten, wonen en schenken met zich mee. Zo krijgt het segment Giving er een onderdeel bij: Culinaire Gifts. Smakelijke geschenken, fraai en niet snel bedervend. Ook het onderdeel Young Gifts is nieuw, waar producten van jonge designers centraal staan. Beide zijn te vinden in hal 11.0.
Voor de eerste keer is ook een extra hal voor het containerbusiness: bezoekers kunnen International Sourcing in hal 10.1 vinden.

 

Trendline-Tendence-04-2017-3

Elegant design en mooie ontwerpen

Impulse by Tendense

Ook ‘Impulse by Tendense’ is nieuw, waar beleving van het product een grote rol speelt. “Wij helpen retailers met het tot leven brengen van een product naar de consument. Evenementen en presentaties zijn namelijk de sleutel voor meer en regelmatig winkelbezoek.”, zegt Philipp Ferger, Group Show directeur van Tendensen.
Impulse by Tendense bestaat uit vier onderdelen: Impulse.pos – aan de hand van thematische werelden worden winkelideeën en workshops getoond zoals koken, decoreren, proeven en cocktails shaken – Impulse.tool – deze tool geeft toegang tot het online platform waar ideeën voor evenementen en communicatie samenkomen. Retailers krijgen het hele jaar door gratis toegang tot tips, productinformatie, social media begeleiding en meer – Impulse.exclusive – hier kunnen bezoekers genieten van exclusieve presentaties en culinaire hoogstandjes door sterrenchefs – Impulse.vision – technische innovaties, trends in de markt, campagnes en communicatiestrategieën komen hier samen. Dit ‘Impulse’ element presenteert visionaire verkoopkansen van de toekomst, inclusief holografische ondersteuning voor de hele shopping ervaring. Belangrijk: de toegangscode voor een jaar gratis gebruik maken van het Impulse.tool online platform zal voor alle geïnteresseerde Tendence bezoekers beschikbaar zijn bij de ‘Impuls’ area.

 

Impressie Impuls by Tendence area

Green it is

Net als de vorige editie is er ook in 2017 aandacht voor ‘groene’ producten. Bij Ethical Style ligt de focus op producten gemaakt van natuurlijke materialen, geproduceerd van gerecycled materiaal of handgemaakt.

Get 2-gether

De beurs wordt ingeluid met een nieuw moment van samenzijn: de ‘Get 2-gether’. Een feestelijk moment op de eerste dag, waarbij iedereen vanaf 18.00 uur van harte welkom is. “Het thema is ‘Midsummer Night’ en zo’n sfeer willen wij ook creëren”, zegt Group Show directeur Philipp Ferger. “Een relaxte ambiance waarbij men onder het genot van een drankje en hapjes ongedwongen met elkaar kan praten”.

Bezoek Tendense

Wanneer: 24 – 27 juni 2017, Messe Frankfurt
Meer info: www.tendence.messefrankfurt.com

Gepubliceerd op: 03-04-2017

Reacties

Comments