Pistache in Zwolle: De duurzame mixstore

In Trendline Magazine is opnieuw een ‘Collega aan het woord’. Ruim twee jaar geleden uit het idee geboren om leegstand in Zwolle tegen te gaan en nu een voorbeeld voor velen. Mixstore Pistache laat zien dat vernieuwend ondernemerschap loont. Trendline sprak met Hylke Thiry, een van de eigenaren. Want wat is het recept van succesvol ondernemen? 

Zakelijk ingesteld.

Wat Pistache anders maakt dan een gemiddelde conceptstore zijn de pijlers waar de winkel op gericht is, vertelt Hylke. ”Wij doen wat we leuk vinden, maar we hebben ook een hele zakelijke insteek. We verhuren de winkel aan merken en producenten en wat je op deze manier krijgt is dat de goedverkopende merken, de minder goede filtert. Uiteindelijk houd je een collectie over die heel goed verkoopt”.

Geen Opruiming

“Wij geloven niet in opruiming. Ik denk dat je met elkaar op zoek moet gaan naar een combinatie. Een leverancier krijgt dan meer in de gaten of iets goed verkoopt of niet. Toen we pas begonnen was het natuurlijk best wel spannend. We leggen het klanten ook uit. Een enkeling gaat dan ergens anders heen, maar er zijn ook klanten die het je gunnen en voor het normale tarief kopen”.

Verder lezen

Lees verder in ons Trendline Magazine, pagina 6 t/m 9.

Gepubliceerd op: 23-02-2018

Reacties

Comments