Retail Boulevard toont nieuwe impulsen voor de ‘customer journey’

Christmasworld, 24 tot 28 januari 2020, concentreert haar assortiment op de succesfactor: klantervaring op het verkooppunt. Maar hoe kunnen retailers klanten bereiken voordat ze een aankoopbeslissing nemen? Hoe kan hun interesse worden gewekt? En welke verschillende soorten kopers zijn er? Samen met het Institute for Retail Research (Institut für Handelsforschung – IFH) in Keulen, zal de Retail Boulevard (BLVD) 2020 zich richten op de ‘customer journey’, door in verschillende winkels de stappen naar koopimpuls en goede klantrelaties te illustreren.

Klanten verwachten een breed assortiment, een digitale aanwezigheid, een feel-good sfeer en een persoonlijke adviesdienst van winkels. Dit wordt benadrukt door de huidige studie van IFH Keulen, ‘Structurele verandering in de detailhandel: vanuit het perspectief van de klant’, in opdracht van Messe Frankfurt. Bovendien identificeert de studie drie verschillende soorten shoppers, die sinds de digitalisering vooral moeten worden overtuigd dat ze meer gemak, service en een betere ervaring krijgen. Hoe winkels deze succesfactoren kunnen implementeren, wordt getoond in de opnieuw ontworpen ‘Retail BLVD’, in Galleria 0 bij Christmasworld. IFH Keulen heeft een groot aantal experts en dienstverleners aan boord gebracht, die ons zullen informeren over hoe verschillende klantbehoeften het beste kunnen worden bediend, in drie winkels langs een winkelstraat: het ‘Social Media Playground House’, het ‘Convenience’ House ‘en het’ Experience House ‘.

In elke winkel nodigen experts van IFH Keulen u uit om te communiceren – met korte presentaties, uitleg en live demonstraties, bijvoorbeeld over seizoensgebonden raambekleding die snel kunnen worden geïmplementeerd en aangepast. Daarnaast worden er drie keer per dag rondleidingen door de Retail BLVD gegeven. Op de centrale marktplaats ‘Marktplein’ worden bezoekers uitgenodigd om ervaring en kennis uit te wisselen en zijn er mogelijkheden om te netwerken. Opmerkingen kunnen op een bord worden geschreven en worden in de korte presentaties behandeld. Actieve uitwisselingen, vragen en feedback worden uitdrukkelijk aangemoedigd. Er zullen ook twee keer per dag korte presentaties zijn over de verschillende soorten shoppers die IFH heeft geïdentificeerd.

Meer informatie

https://christmasworld.messefrankfurt.com/frankfurt/en.html

Gepubliceerd op: 02-12-2019

Reacties

Comments