Tendence 2018, wat kunnen we verwachten?

Van 29 juni tot en met 3 juli is het weer tijd voor Tendence. De beurs is een waar walhalla op het gebied van Giving en Living; van woondecoratie, textiel en alles voor de keuken tot outdoor living, sieraden en (mode)accessoires. 

Net als vorig jaar ligt de focus van Tendence niet alleen op het herfst- en winterseizoen, maar geeft de beurs ook een preview op het voorjaar en de zomer van 2019. Door deze toevoeging richt Tendence zich op twee soorten doelgroepen, de grote ketens die alvast inkopen kunnen doen voor het nieuwe seizoen, en ook de retailers die kunnen inkopen voor het najaar en kerst.

Tendence.Impulse

Na de succesvolle lancering in 2017 zal het Tendence.Impulse-gebied in hal 11.0 nog uitgebreider zijn, met name de thema’s dining en decoratie. Het grote voordeel is, is dat al deze informatie digitaal beschikbaar is. Zo kunnen retailers die nog op zoek zijn naar kerstinspiratie, op de Tendence.Impulse-website inspiratie opdoen en een digitale evenementenplanner voor hun in-shop-activiteiten krijgen.

Outdoor Living

Daarnaast zal de Outdoor Living Area groter zijn met meer exposanten dan in 2017. Ontdek tussen het buitenterrein F11, de Galleria en Hal 10 een mooie combinatie van tuinplanten en lifestyle-producten.

Conceptstore

Net als in 2017 speelt het begrip ‘conceptstore’ een grote rol. Dit jaar gaat Tendence nog een stapje verder om de retailer tegemoet te komen. Hoe kun je het conceptstoreprincipe als retailer in de winkel toepassen, waar moet je op letten met inrichten en welke trends kunnen we verwachten.

Kassaaankopen

Meer aankopen aan de kassa? Negen gerenommeerde merken laten in hal 11 manieren zien hoe het design van een kassa meer aandacht trekt en de interesse tot aankoopintenties kan veranderen. Ontmoet Cedon, Designimdorf, Charles & Marie, Donkey Products, Gift Company, Good old friends, Nogallery, Paperproducts en Werkhaus.

Tendence Academy

De Tendence Academy is wederom een ware inspiratiebron voor de detailhandel. Diverse lezingen voor de sieraden-, accessoires- en groene sector geven de retailer de laatste informatie uit de branche, evenals de mogelijkheid om kennis te vergaren op het gebied van van webwinkels en online marketing.

Jong talent

Creatieve, behendige en innovatieve jonge designers krijgen op Tendence een eigen beursstand, om hun talenten te tonen aan de bezoekers. Dit geeft ze de kans belangrijke contacten te maken en zichzelf te tonen.

Meer informatie

www.tendence.messefrankfurt.com

Gepubliceerd op: 30-03-2018

Reacties

Comments