Tendence; klantbehoefte centraal!

Van 29 juni tot 1 juli 2019 is het weer tijd voor Tendence. De beurs richt zich meer dan ooit tevoren op de behoefte van de klant. Elke retailer kan zijn productassortiment gericht samenstellen en het geheel vervolgens in de winkel implementeren. Vanaf de aankomende editie kunnen bezoekers drie in plaats van vijf dagen genieten van de nieuwste seizoens must haves, en een hoop inspirerende ideeën opdoen.

Zoals geen ander weet Tendence dat onderscheidendheid belangrijk is om de aandacht van de consument te blijven trekken. Een innovatief assortiment en een unieke winkelinrichting zoals bijpassende displays kunnen hierbij een grote rol spelen. “Dankzij onze nieuwe structuur ligt de focus heel dicht bij specifieke klantgroepen met inspirerende verhalen over verschillende levensstijlen. Retailers kunnen op Tendence daarom een perfect productassortiment samenstellen voor hun doelgroep en dat in de winkel implementeren”, aldus Tendence-directeur Philipp Ferger.

“Met Tendence hebben we nu gekozen voor een driedaagse vakbeurs, van zaterdag tot maandag, zodat de beurs het profiel krijgt dat de industrie nodig heeft”, zegt Stephan Kurzawski, bestuurslid van Messe Frankfurt Exhibition GmbH. “De retailsector opereert in een moeilijke marktomgeving. In de afgelopen paar jaar zijn deze uitdagingen – zowel voor de consumentengoederenindustrie als voor de detailhandel – op Tendence duidelijker zichtbaar dan op andere beurzen. Door te praten met exposanten, bezoekers en onze partners, hebben we geleerd dat het wereldwijde en vooral ook het nationale winkellandschap voortdurend in beweging is en dat we deze transformatie van dichtbij moeten volgen. Daarom hebben we geïnvesteerd in Tendence en blijven we het profiel aanpassen aan de behoeften van de markt en dus ook van de sectoren. Op deze manier komen we actief tegemoet wat de heersende situatie van ons vraagt”.

Meer informatie

www.tendence.messefrankfurt.com

Gepubliceerd op: 29-04-2019

Reacties

Comments