Terugblik op een geslaagde vakbeurs bij De Woonindustrie!

In Nieuwegein, in het hart van ons land, is De Woonindustrie te vinden. Al meer dan vijftien jaar hét interieurcentrum van Nederland en een ideale plek om elkaar te ontmoeten en inspireren. De afgelopen dagen, van 10 tot 13 februari, was De Woonindustrie weer de locatie voor de Vakbeurs. Een interessant evenement met een divers aanbod. 

De Woonindustrie is bij binnenkomst direct indrukwekkend, door de mooie aankleding en grote open hal. Op de verschillende verdiepingen zijn standhouders in een soort van cirkel verspreid rondom deze open ruimte. Er hing een ontspannen sfeer in het gebouw. De organisatie had alles goed geregeld en het evenement leek op rolletjes te lopen. Op de eerste dag, zondag 10 februari, vond de consumentendag plaats. Nu waren het dus niet alleen de winkeliers of andere professionals in de interieurbranche die naar binnen mochten, maar ook het normale publiek mocht inspiratie komen opdoen op de beursvloer.

De overige drie dagen van de beurs waren gereserveerd voor de vakgenoten, met op de dinsdag nog wel een speciale focus op stylisten. Tijdens deze dagen werden er ook verschillende workshops gegeven op de beurs. Zo gaf Trendline Magazine zelf ook twee workshops per dag. Gesplitst in een beginners én een gevorderden workshop, konden bezoekers bij ons langskomen voor handige tips en informatie over goed social media gebruik. Daarnaast waren diverse andere interessante programma’s te volgen, zoals de lezing Trends en Mindset van Aafje Nijman en een workshop voor het maken van Flatlay foto’s.

De standhouders hadden zelf gelukkig ook genoeg te vertellen en als bezoekers hoefde je je dan ook zeker niet te vervelen. Zo konden ze ons bij de stand van PAD hun nieuwe collectie kussens laten zien, met veel klassieke portretten van beroemheden in een nieuw stijltje, met veel kleur en moderne lijnen. Ook bij Donkey Products hadden ze voldoende nieuwe producten om te tonen en vooral de bekende gelukskatten met hun bewegende pootjes trokken de aandacht.

Bij de stand van Maison Berger konden ze een hoop met ons delen over hun recente ontwikkelingen. Op het moment is het merk bezig met een naamsverandering van het bekende Lampe Berger naar Maison Berger. Een merknaam aanpassen, terwijl het in de afgelopen hondertwintig jaar een begrip is geworden, is altijd een gewaagde zet. Dit loopt ook nog eens tegelijk met de introductie van hun nieuwe steentje voor de Lampe Berger zelf, waardoor het product ook buiten werkzaam kan blijven als er wat wind staat. Het zal interessant zijn om te volgen hoe deze transities verlopen.

Met een soepel verlopen beurs, veel aandacht voor de geplande workshops en genoeg standhouders die ons wat moois of nieuws konden laten zien, waren de dagen op De Woonindustrie zeker geslaagd te noemen.

Meer informatie

http://dewoonindustrie.nl/

Gepubliceerd op: 13-02-2019

Reacties

Comments